A filmek szerepe a történelemoktatásban [1.]

A filmek szemléltetnek, fantáziánkra hatnak és elképzelhetővé, sőt átélhetővé tesznek történelmi eseményeket. Bizonyos tanárok mellőzik a filmek használatát - mondván, kidobott idő - mások kifejezetten ellenzik alkalmazásukat (mert szerintük a filmekben fellelhető esetleges hibák félreinformálják a tanulókat) megint más oktatók pedig rendszeresen alkalmazzák óráikon.

ryan.jpg

A Monakhosz blog kifejezetten pártolja a filmek iskolai felhasználását a történelemórákon, egy szakmai lektoráció mellett. Vagyis: ha a tanár úgy érzi, hogy az adott alkotás történethű, akkor szerintem igenis színesítse vele óráit, hogy megkedveltesse az adott korszakot diákjaival.

A második világháborús filmek például kimondottan jók arra, hogy felszítsák az érdeklődést. Első helyen emelném ki a Ryan közlegény megmentése című film partraszállási jelenetét, melynek 15 percét megtekintve szinte mi magunk is ott lehetünk 1944-ben az Omaha Beach -en. (Ide kattintva 10 perc látható az említett filmjelenetből.) Folytatva a második világháborús filmek sorát, A halál 50 órája a nyugati hadszintér bemutatására, a Bukás pedig Hitler végnapjainak elképzelhetővé tételére alkalmas. 

Az egyéb korszakok bemutatására legjobb történelmi filmek:

  • Trója
  • Ben Hur
  • Gladiátor
  • A másik Boleyn lány
  • Egri csillagok
  • A hazafi
  • Napóleon
  • Doktor Zsivágó
  • 80 huszár
  • Nyugaton a helyzet változatlan
  • A legsötétebb óra
  • A szakasz

Óvatosan merem leírni a Rettenthetetlent, mert sok kritikát kapott (skót szoknya ügy például), mégis azt mondom a hibák megemlítése után nagyon is jó képet ad a skót klánokról és a korabeli, XIII. századi angol viszonyokról. További ötletekhez pedig íme egy link, mellyel válogathatunk egy-egy téma bemutatásához. Háborús film kategóriában pedig szerintem itt találod a legjobb listát.

A poszt feltöltés alatt ...

[LINKAJÁNLÓ]

logo_monakhosz.jpg